
el-pi.com 15/07/2025 - 20:09:40 | ![]() ![]() |
EL PI PER UN CONCERT ECONÒMIC PROPI
No volem un finançament com el de Catalunya
Davant l’avanç de les negociacions entre Catalunya i l’Estat per obtenir un model de finançament singular, des d’El PI – Proposta per les Illes Balears reiteram que les Illes no poden quedar una vegada més a la cuai necessiten un concert econòmic propi, diferenciat de la resta de comunitats de l'Estat degut a les singularitats de l'insularitat.
Cada any, les Balears aporten prop de 6.000 milions d’euros a l’Estat que no tornen. Som la comunitat més castigada pel sistema de finançament actual, i això ens condemna a un infrafinançament crònic en àmbits essencials com la sanitat, l’educació o les infraestructures.
Des d’El PI fa anys que reclamam un concert econòmic per a les Illes Balears. No volem dependre de la bona voluntat de Madrid ni de pactes entre partits estatals: volem gestionar els nostres impostos des d’aquí, amb responsabilitat i equitat.
Mentrestant, PSOE i PP han estat còmplices del nostre espoli fiscal. Quan governen, ens ignoren; i quan no, fan discursos buits. Cap dels dos ha tengut mai la valentia política d’abordar aquest greuge històric.
Per això, El PI exigeix:
Un sistema de finançament propi, just i estable.
Capacitat de recaptació i gestió íntegra dels impostos generats a les Illes.
Un tracte fiscal igualitari i coherent amb el nostre pes econòmic i poblacional.
No volem privilegis, volem justícia, és hora de defensar el que és nostre.
Les Balears no poden esperar més.


- Preguntas al Pleno de VOX Manacor: Plaza del Sol y la Luna de Porto Cristo abandonada; Poca intensidad en la farolas de Santa Catalina y Es Creuers; Subvención de 300.000 € del Consell de Mallorca?
- El Consell de Mallorca participa en la presentación del Año Blai Bonet en la Generalitat de Catalunya
- ALMENYS 190.000 PERSONES DE LES ILLES BALEARS QUEDEN AL MARGE DE LA BONANÇA ECONÒMICA I LABORAL
- El diputado Agustín Buades pide a la presidenta Prohens que *retire el decreto* de registro de facultativos objetores de conciencia en la pacrtica de abortos
- Detienen a una mujer en Manacor por agredir a su pareja y enviarle a 2 hombres para amenazarle si no retomaba la relación con ella, si no vuelves conmigo te denuncio por malos tratos, le gritó
- El Govern presenta la nueva promoción del IBAVI de 12 viviendas de protección pública de Artà para residentes menores de 35 años, con un mínimo de 15 años de residencia en el municipio
- Coalició PER MALLORCA defineix el seu full de ruta en el Consell Polític amb una prioritat clara: "ELS RESIDENTS PRIMER”.
- La Fundación Castillo de Alaró saca a licitación la gestión de la hospedería del Castillo
- Un any més, les serverines del Revival han demostrat que la festa de Sant Joan també és sinònim de compromís i generositat, s'han destinat íntegrament a la Fundació Aproscom
- Opinión: "Un árbol bloquea el paso de autobuses en Manacor mientras el Ayuntamiento ignora el riesgo vial, denuncian la falta de planificación y criterio, es un obstáculo peligroso"














































