
premsaeuib 13/11/2025 - 20:50:31 | ![]() ![]() |
ESQUERRA UNIDA CELEBRA QUE EL CONGRÉS DELS DIPUTATS RATIFIQUI LA GRATUÏTAT DEL TRANSPORT PÚBLIC A LES BALEARS PER A L’ANY 2026
La mesura, impulsada pel senador progressista de les Pitiüses, permetrà que la ciutadania de les Illes Balears continuï gaudint de transport públic sense cost.
Esquerra Unida celebra la ratificació al Congrés dels Diputats de l’esmena a la Llei de Mobilitat Sostenible que garanteix la continuïtat de la gratuïtat del transport públic a les Illes Balears i Canàries durant l’any 2026, tal com ja s’ha aplicat al llarg del present any.
L’esmena, presentada pel senador progressista d’Eivissa i Formentera, Juanjo Ferrer, es va incorporar a la Llei de Mobilitat Sostenible la setmana passada i, després d’un intens treball de fons per part dels diputats d’Esquerra Unida i de Sumar MÉS, ha estat avui ratificada al Congrés dels Diputats. D’aquesta manera, treballadors, estudiants i famílies de les Illes continuaran gaudint del dret a una mobilitat gratuïta i sostenible.
“Ha estat un triomf de la feina feta des del territori per part del senador d’Eivissa i Formentera, Juanjo Ferrer, i de les forces progressistes”, ha declarat Óscar Rodríguez, responsable de Política Institucional d’Esquerra Unida de les Illes Balears i un dels impulsors de l’esmena. “Un dels nostres objectius és que la gratuïtat del transport públic esdevingui un dret permanent per a la ciutadania de les Illes.”
Des d’Esquerra Unida s’ha volgut posar en valor la importància d’aquesta mesura per reduir la dependència del vehicle privat, afavorir la igualtat d’oportunitats i avançar cap a una mobilitat més justa i ecològica, especialment en un territori insular on les alternatives de desplaçament són més limitades.
“Ara pertoca que el Govern de les Illes Balears també millori el finançament de la transferència de la competència de transport terrestre als consells insulars, que actualment està molt infrafinançada, de manera que la gratuïtat es pugui sostenir en el temps i, alhora, es puguin dur a terme les millores del servei de transport públic que pertoquen”, ha conclòs Óscar Rodríguez.


- Más de 100 jóvenes descubren la Tramuntana con «Joves a la Serra» del Consell de Mallorca
- Nebrija Mallorca celebra con éxito su primera sesión informativa para el Grado en Enfermería en el Hospital Parque Llevant
- El Campus de Verano de la Fundació Miquel Jaume arranca una nueva edición
- El Govern finaliza las obras de rehabilitación del muelle y del paseo des Cap des Toll en el puerto de Porto Cristo, ha supuesto una inversión de 1,1 millones de euros
- Coalició PER MALLORCA exigeix la compareixença del president del Consell pel cas Bestard
- Portopetro dona el sus a les Festes de Sant Joan amb el pregó, música i un cap de setmana ple d'activitats
- El programa «Endinsa't en les teves emocions» del Consell de Mallorca cierra su primera edición con todas las sesiones completas
- El Consell de Mallorca concede ayudas a 21 entidades para implantar proyectos de responsabilidad social, más del doble que el año pasado
- L’Ajuntament d’Inca iniciarà aquest dijous la tramitació per atorgar la Medalla de la Ciutat a Antoni Fluxà Rosselló, empresari inquer i una de les figures més destacades de la història de Lottusse
- La ambulancia de soporte vital básico de Felanitx estará operativa las 24 horas del día en los meses de verano. Este servicio ya era efectivo durante 12 horas (de 8.00 a 20.00 horas) de lunes a domingo











































