
assembleamallorca.cat 13/12/2025 - 20:15:43 | ![]() ![]() |

L’ASM crida a manifestar-se el 30 de desembre contra el colonialisme espanyol
L'Assemblea Sobiranista de Mallorca recorda que la Diada Nacional de Mallorca sempre ha estat i és el 31 de desembre, i crida a participar a la manifestació que tindrà lloc el 30 de desembre a les 18 hores a Palma. Així mateix, denuncia que cinquanta anys després de la mort del dictador espanyol, Francisco Franco, estam més castellanitzats, superpoblats, massificats i espoliats que mai.
L'ASM participarà a la manifestació amb el triple lema ‘Volem comandar a ca nostra – Espanya no té remei – Independència’, per denunciar que Espanya ens tracta com una colònia a explotar i espoliar des de fa tres segles, tant si hi ha dictadures, repúbliques o monarquies, i sigui quin sigui el color polític del govern espanyol de torn. Recordem que l'espoli reconegut a les balances fiscals del Ministerio de Hacienda és del 14,2% del PIB balear, que per a l’any 2024 va suposar 6.332 milions d’euros que se'n van anar a Madrid per no tornar. Aquesta sagnia criminal del nostre esforç productiu té uns efectes letals sobre els serveis públics (sanitat, ensenyament, transport públic, habitatge social, medi ambient, etc.), que podem tocar amb les mans cada dia i justifica sobradament la coneguda frase de ‘Madrid ens mata’.
El tracte colonial també suposa un etnocidi en tota regla, mitjançant la desprotecció de la llengua pròpia, l'obligatorietat d’acatar la llengua castellana, el tsunami de mitjans audiovisuals en espanyol i la bomba demogràfica de nouvinguts hispanoparlants, potenciada per la legislació estatal.
Per tot plegat, l'ASM convida el poble mallorquí a sortir al carrer el proper 30 de desembre per reclamar que els nostres polítics abandonin la quimera de voler reformar Espanya, o de millorar la nostra qualitat de vida i salvar la llengua i cultura pròpies amb les migrades competències que Madrid ens ha cedit, el pressupost raquític que ens queda després de l'espoli fiscal i la tirania a què ens sotmet el colonialisme espanyol.
Visca Mallorca lliure i independent!


- L’Associació de Veïns de Cala Morlanda fa pública un any més la programació dels "Dijous Culturals Morlanders". continuar treballant i lluitant perquè la nostra cultura no es perdi
- Premis Ciutat de Manacor de Cançó Guillem d’Efak 2026: La banda Espurna s’ha proclamat guanyadora de l’edició d’enguany i ha rebut el 1º premi, dotat amb 3.000 €, Mon Joan Tiquat 2º i 1.000 €
- Excelente Noche del Arte en Manacor, la ciudad se echó a la calle ayer sábado día 20 de junio desde las 18:00 horas y hasta que el cuerpo aguantó. Familias enteras, cuadrillas de jóvenes, parejas, amigos
- El Govern amplía el transporte escolar para el alumnado de FP con nuevas rutas y 1.300 plazas; Manacor, Artà, Capdepera, Son Servera, Felanitx, Sant Llorenç des Cardassar, Inca
- Les autores Montserrat L. Tolosana, Llucia Serra Ferre, Miquel Vidal Bosch i Marta C. Albertí, han estat distingides amb els Premis Ciutat de Manacor 2026 en categories de teatre, poesia, assaig i novel·la
- Coalició PER MALLORCA presenta Pere Sánchez com a candidat al Parlament de les Illes Balears
- El PP Balears cierra el periodo de sesiones habiendo logrado aprobar todas las leyes e iniciativas llevadas al Parlament
- Rigoletto concluye la 40ª Temporada de Ópera del Principal con todas las localidades agotadas
- El PP reitera al PSOE y a Més que asuman responsabilidades ante las 87.000 consultas y operaciones suspendidas por la huelga de médicos contra Sánchez en Balears
- Se inicia el periodo de matriculación para el próximo curso en educación infantil, primaria, especial y ESO, el plazo permanecerá abierto hasta el día 26 de junio, el 29 y el 1 de julio, según etapa formativa











































