
ib.ccoo.es 23/07/2026 - 14:03:01 | ![]() ![]() |
CCOO de les Illes Balears fa una crida a una participació massiva a la manifestació de diumenge per reclamar un canvi de model turístic
José Luis García: "Els treballadors i treballadores són els principals perjudicats d'un model que genera molta riquesa, però no la redistribueix." Al acte convocat pel sindicat s'ha penjat una pancarta a la seu del sindicat on es denuncia que "Som esclaus del turisme”.
El secretari general de CCOO de les Illes Balears, José Luis García, ha fet avui una crida a la participació massiva en la manifestació convocada per la plataforma Menys Turisme, Més Vida, que tindrà lloc aquest diumenge 26 de juliol, i ha animat especialment l'afiliació del sindicat i el conjunt de les persones treballadores a sumar-se a la mobilització.
García ha afirmat que la manifestació és "importantíssima" perquè posa al centre del debat la necessitat de transformar un model turístic que, segons ha denunciat, "precaritza les condicions laborals, dificulta l'accés a l'habitatge, empitjora les condicions de vida i no redistribueix la riquesa que genera".
El secretari general ha destacat que els treballadors i treballadores són els principals afectats per un model econòmic que continua creixent en nombre de visitants mentre moltes famílies no poden accedir a un habitatge digne ni arribar a final de mes amb els salaris actuals.
En aquest sentit, ha defensat que és necessari posar límits al creixement turístic i accelerar la transformació del model econòmic de les Illes Balears. "No podem continuar creixent de manera indefinida consumint més recursos públics al servei d'un model que beneficia una minoria mentre la majoria suporta els costos socials i laborals", ha assenyalat.
José Luis García també ha lamentat la manca d'ambició tant de les institucions com d'una part del teixit empresarial per impulsar aquest canvi. Tot i que alguns representants empresarials reconeixen la necessitat de posar límits al model actual, ha criticat que aquestes declaracions no es tradueixen en mesures concretes. "Es parla de canviar el model, però es continua valorant l'èxit de cada temporada pel nombre de turistes i de reserves. Les paraules no són suficients; cal actuar", ha afirmat.
Per tot això, CCOO de les Illes Balears fa una crida a tota la ciutadania, i especialment a les persones treballadores, a participar aquest diumenge en la manifestació convocada per Menys Turisme, Més Vida, per exigir polítiques valentes que garanteixin un model econòmic més sostenible, una millor distribució de la riquesa, ocupació de qualitat i el dret a viure dignament a les Illes Balears.


- CAEB presenta una Guía para favorecer la diversidad en la empresa
- Manacor acull la sisena edició del Festival Internacional Orgue d’Avui del 18 al 26 de setembre, amb Élise Rollin, Jonatan Carbó i Bartomeu Manresa i la implicació de Bàrbara Duran
- La DO Pla i Llevant destaca en la valoració de Davide Bortone
- El Consell de Mallorca incrementa en un 40% los expedientes sancionadores en contra la oferta turística ilegal en la isla este 2026
- El Festival S’Illo celebra tretze edicions amb una gran gala de premis sostinguda per una àmplia xarxa de públic, comerços i empreses
- Este fin de semana pasado en la academia Renshinkan de Manacor se celebró un seminario de Iaido y Kendo impartido por Hiruma sensei 7 dan procedente de Barcelona, un arte marcial educativa
- El Manifiesto de Lisboa impulsa una alianza sin precedentes por el AOVE y la salud
- CONCERT DE SARRUAL JAZZ MORT en el Teatre Municipal del proper DIUMENGE 26 DE SETEMBRE.
- Aquest divendres i dissabte, 18 i 19 de setembre, es podran gaudir de les ja tradicionals festes de la barriada Es Blanquer a Inca. Uns dies en què la ciutadania inquera es prepara per celebrar i fer poble
- Unanimidad en la Moción de VOX Manacor para poder estacionar delante de los vados permanentes; Nueva bolsa de horas extras destinada a paliar el déficit de efectivos de la Policía Local











































