STEI Intersindical
L’STEI rebutja les agressions de la policia a la manifestació contra el model turístic
No hi ha cap motiu que justifiqui una violència tan desmesurada.
sindicat.steiintersindical 27/07/2026 - 13:07:28

L’STEI rebutja les agressions de la policia a la manifestació contra el model turístic 

No hi ha cap motiu que justifiqui una violència tan desmesurada 

L’STEI condemna amb la màxima fermesa l’actitud violenta de la policia nacional que ha carregat al final de la manifestació contra un grup de persones que únicament feien fotos i vídeos de la concentració. És una resposta que no té cap tipus de justificació, a més de ser del tot desproporcionada. 

Les forces de seguretat, en un sistema democràtic, han de ser garants dels drets de la ciutadania i de les llibertats col·lectives, en cap cas agents d’una violència gratuïta que no treu cap enlloc. 

L’STEI expressa la seva preocupació per les accions recents dels cossos de l’ordre públic, com en el cas de les activistes de Santa Maria, amb l’objectiu de fer por i criminalitzar els moviments socials. Manifesta el seu estupor en sentir les declaracions del màxim responsable d’un cos de seguretat a les Illes en considerar aquesta actuació com a “proporcionada”.

El sindicat reconeix la feina feta a les entitats organitzadores de la manifestació contra l’actual model turístic i posa en valor que prop de 70.000 persones han sortit al carrer, en una jornada de civisme i lluita compartida.

Ara la tasca pendent és en mans de les Administracions perquè escoltin aquest clam que ha desbordat les previsions, en prenguin nota i posin en marxa mesures valentes per a revertir el model turístic, que ha rebut una contestació tan contundent.  


Reciente
Visto
Comentado