
AGENCIA MANACORNOTICIAS 20/08/2025 - 11:44:00 | ![]() ![]() |

![]() | Maria Antònia Sansó, ha qualificat aquesta situació d’“inadmissible” i ha remarcat que “no es pot jugar amb la mobilitat del centre i amb el dia a dia de les famílies i els negocis sense informar i donar les oportunes |
El PP de Manacor denuncia el tancament de la plaça del Cós durant el mes d’agost sense explicacions i amb el “silenci còmplice” del PSOE. María Antònia Sansó: “El PSOE ha passat de reclamar l’obertura a acceptar submissament les decisions del batle. El seu silenci diu molt de la seva manca de credibilitat”.
El PP de Manacor ha criticat que la plaça del Cós estigui tancada al trànsit durant tot el mes d’agost sense cap explicació als veïnats ni als comerços, i denuncia especialment el paper del PSOE, que quan era a l’oposició defensava al costat del PP l’obertura a la circulació de vehicles i ara, un cop ha entrat a formar part de l’equip de govern municipal, ha optat pel “silenci còmplice i la submissió al batle”.
La portaveu popular, Maria Antònia Sansó, ha qualificat aquesta situació d’“inadmissible” i ha remarcat que “no es pot jugar amb la mobilitat del centre i amb el dia a dia de les famílies i els negocis sense informar i donar les oportunes explicacions a la gent”.
Sansó ha recordat que la reforma de la plaça ja va ser dissenyada per compatibilitzar la circulació de vehicles amb un entorn pacificat per als vianants. “Quan la plaça ha estat oberta al trànsit, com es va aconseguir gràcies a la petició del PP, el sistema ha funcionat alleujant la pressió sobre els carrers veïnats. Ara, amb el tancament de la plaça sense avisar, el que tenim és confusió i més càrrega de vehicles en els carrers colindants”, ha assenyalat.
En aquest sentit, des del PP també es denuncia la incoherència del PSOE: “Ha passat de reclamar l’obertura a acceptar submissament les decisions del batle. El seu silenci diu molt de la seva manca de credibilitat”, ha afegit Sansó. La portaveu popular ha criticat, a més, que mentre l’equip de govern està de vacances, “els ciutadans pateixen la improvisació i la manca de transparència quan mereixen respecte i informació. No poden trobar-se amb un tancament sobtat i amb un Ajuntament que calla i s’amaga”.
NOTA AL DORSO DE UN RESIDENTE EN LA CALLE ARTÁ: Os invito a los que os sintáis afectados a presentar el siguiente recurso: Nombre y Apellidos con DNI nº [], y domicilio a efectos de notificaciones en [], EXPONE: Que con fecha 1 de agosto de 2025, se ha procedido por parte de ese Ayuntamiento al cierre parcial del tráfico de la plaza Cos de Manacor durante el mes de agosto impidiendo la circulación de vehículos, procedentes de la plaza Rector Rubí. Que dicha medida no ha sido publicada mediante resolución o acto administrativo motivado, ni se ha notificado a los vecinos o interesados, contraviniendo lo dispuesto en los arts. 35, 45 y 47 de la Ley 39/2015, de Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, así como los principios de seguridad jurídica y transparencia (art. 9.3 CE). Que el cierre de la vía excede de una simple regulación puntual del tráfico y constituye una alteración sustancial de la ordenación viaria, para lo cual resulta preceptiva la adopción de resolución motivada, con indicación de la competencia, la causa y la proporcionalidad de la medida. Que, en consecuencia, la actuación municipal constituye un acto administrativo nulo de pleno derecho, al carecer de la debida forma y motivación (art. 47.1.a y e de la Ley 39/2015). Por todo lo expuesto, SOLICITA: Que se tenga por presentado este escrito y se admita como recurso de reposición, dejando sin efecto el cierre de la vía pública plaza Cos de Manacor por no existir resolución que lo acuerde conforme a Derecho. Que, subsidiariamente, se dicte resolución expresa y motivada que justifique la medida, con plena garantía de los derechos de los vecinos y usuarios afectados.


- El conseller de Agricultura Joan Simonet, asistirá el domingo 14 de junio a la recepción y visita institucional de la XXIX Feria de Son Servera, con 19 productores de Mallorca y Menorca
- II Cata de Vinos de S'Agrícola Manacor corrió a cargo de la bodega Galmeés i Ferrer de Petra. Cuatro vinos excepcionales que el enólogo Arnau Galmés Ferrer comentó con pasión y cariño
- ANPE ASISTE A LOS PARTICIPANTES DE LAS OPOSICIONES DEL PERSONAL LABORAL NO DOCENTE
- La CNSE celebra 90 años de lucha colectiva acompañada por más de 2.500 personas sordas de toda España: “Los derechos pueden perderse si no se defienden cada día”
- El PP Balears logra que el Parlament impulse la simplificación de trámites para las familias numerosas
- Un centenar largo de simpatizantes y amigos/as asisten a la presentación de la mayoría de edad política de Embat Manacor, estarán en la parrilla de salida en las municipales de mayo de 2027
- Las reservas hídricas de las Illes Balears se sitúan en el 47%: (Menorca, Artà, Manacor-Felanitx, Migjorn, Palma-Alcúdia y Eivissa) se mantiene en prealerta, y el 10,2% restante (Es Pla) en alerta
- 20 días para alegaciones desde hoy 13 de junio para el Proyecto básico y ejecutivo de construcción de nave y edificaciones anexas para granja de gallinas ponedoras en Manacor
- El Tendedero: El parque fotovoltaico Cementer de Inca no se hace; BIC “tela de llengües de Mallorca”; Reforma y ampliación del Auditorio de Felanitx; Francesc Jaume Ramis Juez de Paz sustituto de Sineu
- Las Comisiones de Industria y Transporte y la de Construcción y Empresas Auxiliares de CAEB se reúnen para perfilar las ayudas por el conflicto en Oriente Medio
12


































Sí
No




















